Geboren op 21 januari 2003, Wessel begon zijn tocht om een game artist te worden. Voor een lange tijd schetste hij tekenboek na tekenboek vol, maar hij zocht meer. Hij wilde zijn werk en ideeën tot leven brengen. Dat doormiddel van games en digital art.
Ik ben een student Game Artist op het Mediacollege Amsterdam. Als startende game artist ben ik gefocust op het maken van 3D environments en creatures. Mijn models werk ik graag stylized uit met een vleugje realisme. De stijl van de models is stylized, maar ik houd het concept wel realistich en geloofwaardig.
Ik ben al erg goed in de opbouw van spieren van dieren en compositie voor set dressing van environments. Ik wil nog beter worden in mijn edge-flow skills van creatures. Het deel waar highpoly models gebruikt worden als projectie op een lowpoly model, zodat het compatibel voor een game is, wil ik ook meer over leren.
De ultieme game-industrie droom zou zijn om voor een paar maanden/jaar in een zelf omgebouwde bus naar Scandinavië te gaan en vanuit daar freelance werk te doen. Een andere droom zou zijn om een eigen gamebedrijf te starten ergens in het midden van een bos bij een meer, zodat alle werknemers hun rust en inspiratie uit de natuur kunnen halen. Hierbij zijn duurzaamheid en zelfvoorzienendheid ook dingen waar ik op wil gaan letten.
Heeft u interesse in mijn werk of wilt u meer informatie? Dan kunt u mij bereiken via mail, telefoon of de contact pagina.